ZIGNOROWAŁ CZERWONE ŚWIATŁO NA PRZEJEŹDZIE KOLEJOWYM. OTRZYMAŁ KOSZTOWNY MANDAT KARNY
Wjazd na przejazd kolejowy, kiedy migają czerwone światła, jest kosztownym wykroczeniem i nie ma znaczenia czy pociąg dopiero nadjeżdża, czy może już przejechał. Przekonał się o tym jeden z kierujących, ignorujący sygnalizację na przejeździe kolejowym przy ul. Wiejskiej. Pamiętajmy, że wjazd na przejazd kolejowy po przejechaniu pociągu, ale przy podnoszących się zaporach i migającym czerwonym świetle jest takim samym wykroczeniem jak wjazd na czerwonym świetle jeszcze przed opadającymi zaporami. Niestety częsty pośpiech i przeświadczenie, że skoro zapory się nie zamknęły to pociąg jeszcze nie nadjechał a tym samym jestem bezpieczny, wpływają na decyzję o łamaniu przepisów.
Właśnie tak postąpił kierujący samochodem osobowym marki Kia, który w dniu 2 lutego zignorował czerwone światło i przejechał przez przejazd kolejowy przy ul. Wiejskiej w Oławie. Świadkami całej sytuacji byli policjanci z Ogniwa Ruchu Drogowego ? oławskiej jednostki, którzy na wideorejestratorze zarejestrowali nieodpowiedzialne zachowanie mężczyzny.Powyższe wykroczenie kosztowało kierowcę 2 tys. złotych mandatu oraz 6 punktów karnych. Przypominamy, że według nowego taryfikatora punkty unieważniają się dopiero po dwóch latach.
W tym wypadku nie wysokość mandatu jest przerażająca, a fakt, że mężczyzna podjął decyzję o zignorowaniu czerwonego światła jeszcze przed przejazdem pociągu wiedząc, że samochodem, na tylnym siedzeniu wiezie dziecko‼️
Nie wolno lekceważyć sygnalizacji! Wjeżdżając na przejazd w trakcie jej załączania, można już nie mieć czasu, aby go opuścić, narażając tym samym swoje życie, a także życie innych. Włączone czerwone światło na sygnalizatorach lub znak STOP przed przejazdem kolejowo-drogowym dokładnie wskazują jak kierowca ma się zachować.
Wjazd samochodu na przejazd kolejowy jest dozwolony dopiero po całkowitym podniesieniu się rogatek i wyłączeniu sygnalizacji świetlnej, informującej o przejeździe pociągu. Przy niestrzeżonych przejazdach kolejowych należy bezwzględnie zastosować się do znaku "STOP" oraz linii bezwarunkowego zatrzymania. W przypadku braku widoczności spowodowanej opadami atmosferycznymi, mgłą, czy ukształtowaniem terenu należy otworzyć okno w pojeździe. Nadjeżdżający pociąg słychać, a maszynista przy dojeździe do przejazdu daje sygnał ostrzegawczy.